6 steps to assess your customer's insolvency risks

Insolvencies often occur when an important business partner folds. Learn how to assess your customers to protect your business.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Woman at a screen | Atradius

 

Various businesses find it difficult to weather losses caused by a customer’s insolvency and can quickly end up in dire straits, with liquidity constraints threatening their very existence.
However, going into insolvency doesn’t occur overnight.
Therefore, a timely identification of vital factors is imperative to protect your business
 

Download the full checklist to assess your customer's insolvency risks

   
Identify and monitoring customers

The downloadable checklist below will help you identify the most important indicators you should monitor in a customer. The credit risk goes up with the number of indicators that are fulfilled in the checklist. This will thus enable you to adapt your business policy accordingly by briefly evaluating the following factors:

  •   Payment behavior
  •   Senior management
  •   Financing
  •   Accounting
  •   Procurement
  •   Manufacturing
  •   Sales performance

 

    

Preview:

Trading Briefs Assessing Paymen behaviour

 

Limitations of insolvency risk-monitoring

A 100% accurate prognosis is hardly possible. It is not uncommon for companies to be successful despite showing negative indicators. On the other hand, it is not uncommon for businesses that in the past did not show unfavorable signs to file for insolvency. However, practical experience shows that the chance for a future insolvency will grow with the number of negative characteristics and indicators.

Download the full insolvency checklist

Argomenti correlati

Amicable Debt Collection

Servizi

We help you cultivate and retain positive working relationships with your customers by providing non-contentious solutions through our amicable debt collection services.

Insolvency Services

Servizi

As a global debt collection firm with a worldwide network of lawyers and experienced professionals we are well placed to make claims on your behalf against bankrupt debtors wherever they are located.

Cosa dicono di noi i nostri clienti

Disclaimer

Ogni pubblicazione disponibile su o dai nostri siti web, come, a titolo esemplificativo ma non esaustivo, pagine web, report, articoli, pubblicazioni, informazioni e contenuti utili, trading briefs, infografiche, video (in sintesi una "Pubblicazione"), è fornita a solo a scopo informativo e non è da intendersi quale consulenza in tema di investimento, consulenza legale o come raccomandazione relativa a particolari transazioni, investimenti o strategie nei riguardi di a qualsiasi lettore. I lettori devono prendere le proprie decisioni in maniera indipendente, siano esse commerciali o di altro tipo, avuto riguardo alle informazioni quivi fornite. Sebbene abbiamo adottato ogni accorgimento per garantire che le informazioni contenute in questa pubblicazione siano state ottenute da fonti affidabili, Atradius non è responsabile per eventuali errori od omissioni o per i risultati ottenuti dall'uso di queste informazioni. Ogni informazione contenuta in questa pubblicazione è fornita "così com'è", senza alcuna garanzia di completezza, accuratezza, attualità o dei risultati ottenuti od ottenibili dal suo utilizzo, e pertanto senza assunzione di garanzie di alcun tipo, esplicite o implicite. In nessun caso Atradius, le sue società controllate o collegate, i suoi partner, agenti o dipendenti degli stessi, saranno responsabili nei confronti dell'utente o di chiunque altro per qualsiasi decisione presa o azione intrapresa in base alle informazioni contenute in questa pubblicazione o per qualsiasi perdita di opportunità, perdita di profitto, perdita di produzione, perdita di affari o perdite indirette, danni speciali o simili di qualsiasi natura, anche se avvisati della possibilità di tali perdite o danni.